21a Januari 2012

Godmorgon! ♥ Idag lyckades jag i alla fall sova till 06.30.. jag kan inte minnas att min kropp hade så svårt att ställa om sig förra gången vi kom hem. Men nu har det gått flera dagar och jag är ännu helt död runt 18 på kvällen och vaknar hur pigg som helst runt 3 på natten.

Tänkte i alla fall berätta lite om vad vi gjorde dom sista dagarna i Thailand som aldrig kom upp här på grund av den dåliga internetuppkopplingen.

Söndagen den 15e Januari. Vi hängde vid poolen och en stund på stranden på förmiddagen. Efter lunch blev vi uphämtade och skjutsade till nationalparken i Khao Lak och där ligger Sairung Elephant Camp. Där skulle vi rida elefant och bada med elefanterna i en sjö. Vi blev tilldelade varsin elefant, mamma & jag fick det största hannen men dom största betarna jag någonsin sett, hah :p Vi fick rida en halvtimme innan det var paus och ett stopp för att kolla på The Elephant Waterfall. När vi skulle upp på elefanterna igen och rida ännu en halvtimme frågade våran mahutt (elefantens ägare, tränare) om jag ville rida precis bakom öronen, alltså direkt på elefanten utan stol. Det var en sjuk upplevelse, helt underbart! När vi kom tillbaka till "lägret" började det ösregna så vi hoppade in i bilen och åkte till sjön där vi skulle bada med våran elefant. Tråkigt nog slutade det aldrig regna så jag kunde inte plocka fram kameran. Men en i gänget badade inte så hon tog lite bilder. Trots regnet kastade vi av oss kläderna och gav oss ut i elefantsjön i bara bikini. Jag fick samma elefant som jag ridit på tidigare. Mahutten fick elefanten att doppa sig, lägga sig på sida och spruta vatten. Alltså ni förstår inte vilken upplevelse det var, jag har aldrig varit med om något liknande.. det var så jävla häftigt! Vi lämnade Nationalparken och åkte till marinkårens sköldpaddsuppfödning för att kolla på omhändertagna sköldaddor från 15 dagar upp till stora på över ett år. Tillbaka på hotellet gjorde vi oss i ordning och gick ut och åt.

Måndagen den 16e Januari. Hela måndag förmiddag hängde vi vid poolen, solade och badade. Vid lunh tog vi oss bort till Memories Beach Bar.. åt mat och badade på stranden precis nedanför. Efter lite mer häng vid poolen gjorde vi oss klara för middag. När vi kom tillbaka till hotellet gick Fredrik & jag bort till Memories, beställde in dricka och umgicks med personalen hela kvällen. Det är verkligen ett underbart gäng som jobbar där och dit ska jag definitivt tillbaka.

Tisdagen den 17e Januari. Vi blev hämtade vid 8 på morgonen och åkte till andra änden av stranden. Där väntade en longtailbåt på oss som skulle ta oss till Thaplamu Pier för snorkling, bad & lunch på en privat strand. Vi åkte båt ungefär en timme innan vi stannade till för att kolla på små apor, har ingen aning om vad dom heter men dom såg ut som Herr Nilsson ;) Sen åkte vi vidare för att snorkla, men när vi kom i vattnet såg man absolut ingenting, tre dagar tidigare hade det varit jordbävning i Indonesien så havet var oroligt och helt grumligt på grund av det. Just då tapade man humöret lite med det steg snabbt igen när vi kom till den fina privatstranden, fick lunch och mata och se tusentals strandkrabbor. Vi kom tillbaka till hotellet på eftermiddagen och då tog vi vara på den sista dagen med sol och bad. Innan vi gick iväg och åt på Memories fixa mamma & jag naglarna på stranden. När vi ätit gick dom andra tillbaka till hotellet och packade färdigt men Fredrik & jag ville göra något roligt sista kvällen så vi stannade kvar hos gänget vid baren och hängde där med dom i några timmar innan vi var tvugna att säga hejdå och gå tillbaka till hotellet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Svar: Allt är bra med mig.. :)

Vilka härliga bilder! :D

Planer för dagen?

2012-01-21 @ 09:56:41
URL: http://linoraas.blogg.se/
Postat av: Veronica

Sv: Inte mkt.. Vaknade för en stund sen. .

2012-01-21 @ 09:59:23
URL: http://vonnaponna.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Sv: Skönt att höra! =D

2012-01-21 @ 11:25:47
URL: http://gabriellaita.blogg.se/
Postat av: karolinajonsson

fyfan vad läskigt stor elefant!!

2012-01-21 @ 15:23:58
URL: http://jonssonsfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback