dag 02- min första kärlek

oh herregud, jag fattar inte att jag låter er läsa mig som en öppen bok. jag som inte ens känner dom flesta av er. ni borde känna er lyckligt lottade. och om ni inte är intresserade av att läsa en lång jävla text om min första kärlek rekommenderar jag er att hoppa över det här inlägget.








jag har funderat länge och mycket på vem den första kärleken var, var det den första killen man hade när man gick på dagis. var det han som man pussade och höll handen med i trean? nej, det var inte kärlek för mig. det var typ bara... en pojkvän. men det var ingen kärlek, det var ingen lycka och ingen smärta. min första kärlek gick i samma skola som mig sjuan, åttan och nian. vi kände inte varandra alls när vi började som små rädda sjuor på den nya skolan. i slutet av sjuan hade vi blivit riktigt bra vänner, han var faktiskt en av dom killarna jag litade på mest, och visste mest om. han var liksom som en bästa vän som man var så lycklig att ha. men inte visste jag att efter sommarlovet, när vi började åttan skulle jag se på honom på ett helt annat sätt. han har alltid vari så sjukt söt men då hade han liksom blivit snygg, haha, han hade blivit en sån kille jag skulle kunna bli intresserad av. han var helt enkelt inressant på en helt annan nivå än förut. Jag såg honom helt plötsligt, Adam. jag vet inte om det berodde på den glada sommarkänslan man ännu hade kvar i kroppen, att han hade förändrats eller att jag hade blivit helt jävla galen. jag har alltid haft svårt att lita på folk, vet inte varför men har väl varit med om något när jag var liten eller något, heh. därför när adam skrev en dag på msn att han var kär i mig kunde jag inte tro honom, jag trodde typ att han var med någon kompis och så lurade dom mig, jag klarade inte av tanken av att bli lurad. när han hade försökt få mig att tro på honom i flera veckor gick han fram till mig i skolan och jag trodde liksom typ att han skulle säga hej, tjenna eller något som vanligt men då gav han mig bara en lapp och gick. jag fattade verkligen ingenting, en lapp? jag vek ut lappen och där stod det; "jag älskar dig, tror du mig nu?" Haha ja, så himla gulligt jag vet! men just i den stunden stannade mitt hjärta liksom, jag kunde inte tänka, inte fatta, inte röra mig. jag tror faktiskt att jag stod där och såg ut som ett fån ett bra tag. ett tag efter det blev vi tillsammans, men jag var en sån mes och jag var liksom nästan rädd för att prata med honom helt plötsligt, fånigt jag vet! men innan när vi bara var vänner var jag inte rädd för att säga fel eller skämma ut mig på något sätt då var han ju bara adam, men nu var han liksom ADAM. på grund av mig var vi inte tillsammans länge alls, och det är något jag kan ångra ännu idag. varför kunde jag inte bara skita i vad han skulle tycka om jag gjorde bort mig, jag visste ju faktiskt egentligen att han tyckte om mig precis som jag var. efter det, har jag haft två föhållanden och ursäkta men det är inte ens värt att kalla det för förhållanden för det var inget bra. i nian blev jag och adam riktigt bra vänner igen och känslorna kom tillbaka.. då var jag tillsammans med en annan kille men det fanns alltid något där mellan mig och adam, om jag ska vara ärlig har jag aldrig riktigt kunna släppa adam, han är en sån kille man bara inte kan sluta gilla. men när jag hade insett att det var adam jag ville ha var det försent. jag önskar att jag här och nu kunde säga, Adam jag har kommit över dig, för mig är du bara en vän. men nej det kan jag bara inte, jag älskar adam. så är det bara. men jag har sabbat så många chanser, så många tillfällen, sårat och varit elak. om man kunde göra saker ogjort skulle det stå högst på min lista. jag och adam har kontakt fortfarande men inte i närheten av så mycket som jag kunde önska. jag önskar att jag kunde fixa allt, spola tillbaka tiden till sjuan och visa att jag verkligen ville vara med honom. men tyvärr tror jag att jag har fått alla mina chanser när det gäller adam, jag har bara mig själv att skylla. men man glömmer aldrig den första kärleken, det sägs ju att det är den som är starkast.  

Kommentarer
Postat av: elin ★

söt blogg, allt bra ? :)

2011-01-27 @ 19:21:09
URL: http://eeelinolssonn.blogg.se/
Postat av: elin ★

svar' de är super bra ! :)

2011-01-27 @ 19:51:50
URL: http://eeelinolssonn.blogg.se/
Postat av: elin ★

svar' va kul att du är med, lycka till.

meddelar dig när vinnaren är uppe!

kram! :)<3

2011-01-27 @ 19:54:00
URL: http://eeelinolssonn.blogg.se/
Postat av: Beatrice Jakobsson (foto)

lätse inlägget, super bra!! :)<3

hittat sidan?<3

2011-01-27 @ 20:39:28
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: josephine

va knäppt att både din första kärlek och min första kärlek heter Adam.. :p

2011-01-28 @ 15:11:20
Postat av: annonym

<elinmarlénesandelin3

2011-01-28 @ 23:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback