Ojdå det här glömde jag visst bort lite

Dag 21 – Mina dåliga sidor

Den här känns det redan som att jag redan svarat på, eller det var ju dåliga saker och laster eller något sånt. Men dåliga sidor. Hmm.. som jag sagt förut, ingen är perfekt. Jag har säker jättemånga dåliga sidor. Men något jag vet att mina föräldrar alltid sagt är att jag har mycket kommentarer om andra, alltså det behöver inte vara dåliga kommentarer. Jag kan typ säga; men oj, se vilka fina skor. Lite för högt och kanske till och med råka peka. Det är väl något dom upplever är pinsamt. Men men sån är jag.


Dag 22 – Det här upprör mig

Det finns mycket jag blir upprörd av. Jag hatar att se någon annan bli mobbad eller trakasserad. Bli nertryckt. Jag tror att dom som hackar på andra har alldeles för mycket problem och är för osäkra på sig själva. Jag blir också upprörd av saker man tycker är självklart. Men alla gör ju tydligen inte det eftersom att det trots allt händer. Ojämställdhet, orättvisor, djurplågeri, våld mot barn, krig.


Dag 23 – Mitt hem

Ja, jag bor på Gotland, med mina föräldrar i en ort som heter Lärbro och själv i en lägenhet i Visby. Även fast jag spenderar den mesta tiden i lägenheten ensam kommer Lärbro alltid vara hemma för mig. Det är här jag bott hela mitt liv, här jag växt upp, lekt, lärt mig cykla och ja hela mitt liv hittills har liksom inträffat här. 


Dag 24 – Det här får mig att gråta

Jag gråter till sorgliga och hemska filmer, jag gråter om jag är riktigt rädd, jag gråter om någon dör eller om något hemskt händer någon i min närhet. Jag börjar väldigt lätt gråta om någon annan gråter, alltså till exempel om en vän som mår dåligt gråter kan jag också börja gråta. Jag kan också gråta riktigt mycket när något som varit ett tag håller på att förändras. Jag är inte jättepepp på stora förändringar. Som när vi slutade 9an, på natten då när vi skulle åka hem. Alla stod typ i en ring och bara kramades.. sen när vi gick på bussen och jag började inse att det här faktiskt förmodligen var sista gången vi träffades, verkligen allihopa. Tårarna sprutade hela vägen hem. Jag har också gråtit på grund av skador och och så, jag är ju en väldigt klantig person, så har skadat mig ganska mycket.


Kommentarer
Postat av: M A L I N :)

Jag har alltid velat åka till gotland :D

2011-02-27 @ 20:40:58
URL: http://outlives.blogg.se/
Postat av: MAJZANS

sv; okej, skönt att vila efter en hård dag :).

Jag ska också ta det lugnt, försöka lägga mig tidigt nu så jag orkar upp imorn:)

2011-02-27 @ 20:45:35
URL: http://majallarsson.blogg.se/
Postat av: Nathalie

sv. okej, skönt :) Jodå, det är bara fint :D

2011-02-27 @ 21:35:36
URL: http://onlyattis.blogg.se/
Postat av: Beatrice Jakobsson (foto)

sv: tack, blir det lan i veckan? :)

2011-02-28 @ 11:29:19
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: Beatrice Jakobsson (foto)

sv: okej, jaa :D!

2011-02-28 @ 11:48:31
URL: http://beattriicee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback